Email instellingen POP3 op iPhone

De populariteit van Smartphones en Tablets groeit nog steeds. Het is meer en meer een apparaat waarmee je niet alleen belt en smst, maar waarmee je ook mail controleert en verstuurd. Gezien we steeds meer vraag krijgen naar de instellingen op een iPhone, hebben we een handleiding samengesteld.

Stap 1:
Ga naar Instellingen -> E-mail -> En kies daar voor "Voeg account toe". Hier krijgt u een keuze voor type mail account u wilt toevoegen. Scroll volledig naar onder en kies voor "anders":

faq_email-iphone_01.jpg

Stap 2:
Bij het volgende scherm kunt u simpelweg kiezen voor "Voeg mailaccount toe". Bij het hierop volgende scherm vult u uw basis gegevens in. Bij het email adres en wachtwoord veld, voert u de data in die we u hebben verstrekt. Bij beschrijving kunt u het beste uw emailadres invullen. Tik vervolgens op "volgende".

faq_email-iphone_02.jpg

Stap 3:
Hier heeft u bovenin 2 grote knoppen met "IMAP" en "POP", kies hier voor "POP". De eerste 3 velden zijn als het goed is al ingevuld.

Bij "Server inkomende post" kunt u bij hosts wederom de gegevens invoeren die we hebben doorgegeven als inkomende mail server of pop3 server. Vaak is dit mail.uwdomein.nl. Waarbij ''uwdomein'' dan slaat op uw eigen domeinnaam, in plaats van deze letterlijk over te nemen gebruik uw eigen domeinnaam in deze. Bij de gebruikersnaam voert u uw email adres in en bij wachtwoord het toegezonden wachtwoord.

Als laatste gaat u door naar "Server uitgaande mail" waar u enkel het veld bij "Hostnaam" moet invullen. Probeer hierbij eerst gebruik te maken van mail.uwdomein.nl. Als eigen domeinen niet worden ondersteund als uitgaande mailserver, gebruik dan die van de uitgaande mailserver van uw provider. Kijk op de site van uw mobiele provider of neem contact op met de mobiele provider om te vragen wat de uitgaande mailserver is. het kan zijn dat u een password erbij nodig heeft, dat is als authentificatie aanstaat, ook dat kunt u het beste vragen aan uw mobiele provider.

faq_email-iphone_03.jpg